20 December 2016

Berpuluh Tahun,Akhirnya Kembali....

Assalamualaikum uolls.

Muzium yang paling legend dan best view dia kat Malaysia ni korang rasa kat mana??
Aku pernah pergi sekali je tapi ingatan aku x pernah hilang.Memang best sangat-sangat tau.

Dimana munculnya batu bersurat?
Offcourselah Terengganu kan!!Dah alang-alang duduk Terengganu ni..Aku ajak suami aku p jalan-jalan muzium pulak.Mujur ada waze walaupun dia bagi jalan yang pelik.Lagipun aku conform laki tu x pernah sampai lagi..hahaha

Dari Jerteh nak ke Muzium di dalam 1jam45 minit.Dekat je dengan Taman Tamadun Islam.Yang ni aku x sampai lagi.Next time pulak..

Jom layan selfie laki bini kat bawah ni.
👇
👇


Besar tau muzium ni.

Depan pintu masuk dalam muzium

 Pameran kenderaan orang-orang besar Terengganu 

 Aku x pasti sapa naik kapal terbang ni..

Kalau sesat boleh je tengok map ni..

Selalu nya kalau p muzium mesti bosan kan.Iyelah.x ada yang menarik.Tapi kalau Muzium Negeri Terengganu ni.Aku pasti bateri hanset korang boleh habis gitu ja.sebab banyak tempat best yang korang leh snap gambar.Macam aku ni..Hampir 100 gak lah snap gambar situ ja.

Ingat tau..Muzium ni dibuka pada jam 9pagi sampai 5 petang je.

Sapa nak mai tu..Spair bateri banyak2 yer..
Memang x rugi korang mai..
Ilmu dapat happy pun dapat..

2 comments: