31 October 2016

SAMBUT BIRTHDAY BERSAMA

Aku terpaksa mengambil keputusan untuk menjadi full housewife.Sejak duduk rumah baru..tempat baru..kerja pulak macam tak ada yang sesuai..jadi aku jadilah full housewife.Mujurlah gaji husband aku cukup untuk tampung hidup kami berdua.Jadinya sekarang ni,segala makan minum,pakai husband aku jaga 100%.Solat pun lebih terjaga.Aku akui kalau dulu masa duduk Kuala Lumpur ..kerja dekat sana.Aku sedikit alpa.Boleh split-split.Sebab tu la..Aku selalu stress dan selalu rasa gaji kitaorang husband and wife selalu tak cukup..

Betul kata orang.Bila kita alami sesuatu perubahan mendadak ni..Terus kita rasa.Ya Allah..Inilah hikmat terbaik sejak aku berpindah ikut husband aku.Husband aku pun nampak lebih penyayang daripada dulu.Walaupun dia tak tunjuk tapi nampaklah perubahan dia.Macam baru-baru ni.Kitaorang sambut hari jadi sama-sama dekat kedai makan.Kebetulan hari jadi kitaorang sama bulan..beza cuma hari jer.Harap kalau ada baby nanti.Dapat jugak bulan yang sama.huhu..ok Insha Allah.


Kitaorang makan dekat Machang.Daripada Jerteh nak ke Machang tu dekat jer.Lagipun dekat sana banyak kedai makan yang ikut selera aku.Kitaorang mula tu ingat nak makan western food..tapi last-last..husband kata macam dah lama tak makan satay..kalau dulu selalu p Bandar Tasek Permaisuri dekat Cheras tu..Sekarang kita cuba dekat Machang pulak..1 cucuk RM 1..husband order 10 batang daging..10 batang ayam..lepas tu order mee goreng pulak..Terkejut gak aku time tu..boleh habis ke.Husband cakap..bukan selalu makan dan belanja makan banyak gini..huhu

Korang teka..habis tak agaknya..huhu

Tapi Alhamdulillah...aku bersyukur nikmat yang Allah pinjamkan dekat aku dan husband..kita orang balik Jerteh dan tidur dengan kekenyangan..Anyway..HAPPY BIRTHDAY TO MY HUSBAND ..

Sekian..

1 comment:

  1. alhamdulillah..
    ooo. sblm ni pjj ye
    lain kan bila dpt duduk sebumbung dgn suami.
    smga semuanya dipermudahkan. aamiin

    ReplyDelete