2 June 2016

Cuti-Cuti Malaysia -Kemasek

Cuti-Cuti Malaysia -Kemasek| Salam.Minggu lepas aku dapat holiday selama 6 hari wei.Best sangat tau.25 hb malam aku dan laki aku bergerak balik ke Kelantan.Kenapa malam? Sebab siang tu aku kerja..Laki aku jew cuti.Mujuq jalan lancar jew.Dalam pukul 3 pagi dah sampai Machang dah.Mak dan pak mentua dah tunggu kat ruang tamu.Kesian nak sambut anak menantu balik punya pasai.Sanggup tiduq atas lantai sampai pukul 3 pagi.Terharu den.

Keeseokkannya..laki aku ajak aku.mak dan pak mentua p Terengganu.Pak mentua aku nak p umah abang dia yang terletak di Kemasek.Kemasek ni terletak di Dungun Terengganu.Kemasek jugak dekat dengan Stesen Petronas.Jauh jugak dari Machang nak ke Kemasek ni.Mujuq bukan bulan posa.dapatlah singgah makan kat kedai dekat Bukit Besi.4 orang makan dalam RM 20 lebih ja.Murah kan.Kat situ dah nak kena cakap Terengganu..Mujuq pak mentua aku ni orang Terengganu.So ada dia senang kira sikit..hahaha.


sumber miss google

Sepanjang jalan nak p Kemasek tu..Mata aku terpukau dengan stesen Petronas kat sini.Besaq bapok..Dapat tengok dekat-dekat ni buatkan aku rasa bangga sangat sebab Petronas ni jenama Malaysia.Kalaulah dulu aku belajaq pandai-pandai nak jugak aku kerja sini..Bukan kira gaji tapi ini kebanggaan negara..Aku pandang laki aku..Kenapa abang tak kerja sini ja dulu..jawapan dia..dulu abang tak suka belajaq..kalau abang kerja sini..mana nak jumpa aku yang comel ni.hahaha



Belakang umah ayah long laki aku ni ada satu sungai.Sungai ni berhubung dengan laut tau..Angin dia jangan tanya la..Memang kaw-kaw la.Best pulak rasa..Kalau lah dapat bermalam kat situ..Mau lepak kat tepi sungai tu ja..Memancing ikan..hahaha..

Dalam pukui 5.30 petang..kitaorang pun bertolak balik ke Machang.Sat ja p Kemasek..P pun sebab ada hal..Tak boleh lepak kat pantai.sedih gak..Maklumlah orang kata pantai Kemasek lawa..Tapi laki aku janji dah..Bila ada cuti g..Dia nak bawak aku mai tiduq resort kat sini..Masa tu hadap la lautan tu puas-puas..Kami kena balik Machang sebab esoknya nak pergi Penang pulak..So nanti aku update lagi ya..

3 comments:

  1. hehee saya juga pernah bercuti di Terengganu, dan memilih lokasi chalet yang berhadapan dengan laut... asyikkkk

    ReplyDelete
  2. Lps ni da pindah kat ganu msti best

    ReplyDelete
  3. betul betul sy yg pestime lalu ati tu pon msa blk dr ganu lalu ikut situ, mmg kagum sangat besaq plak tu. takut pon ada.hihihi

    ReplyDelete