14 May 2016

Tolong...KUNCI PINTU 24 JAM!

Tolong...KUNCI PINTU 24 JAM! | Semalam dalam pukul 10 malam.Mama aku whatsapp dalam group family..Kata dia ada orang honggaq tombol pintu umah.Mama aku tanya la sapa maybe adik laki aku ka abah aku ka.Time tu tengah hujan pulak..Takut tak dengaq bunyi motor depa ja.Tapi bila mama aku tanya 2 3 kali..Diam ja..x dak jawapan.Dengan beraninya mama aku buka pintu dan ternyata tak dak sapa kat luaq.Yang ada pun kucing..Tu pun nala jauh kot depa duk.Depa kalau time hujan mesti duduk dekat bangsal motor.

Cepat-cepat mama aku tutup pintu dan kunci.Selalunya mama aku memang tak suka kucni pintu awai-awai ni.Maklumlah dia ingat zaman batu dulu kot.La ni janganla..Dalam beberapa bulan lepas.Ada satu umah kat hujung kampung aku tu kena rompak.Yang dasyatnya masih awai lagi..Waktu maghrib.Laki tok cik tu p solat kat surau sebelah umah aku tu.Perompak boleh parking kat umah depa..Masuk umah dan ikat tok cik tu.Mujuq la tak jadi apa-apa..sebab tok cik tu tak lawan.Dah la umah dia sunyi..Tinggai pulak dia sorang.

Aku pesan kat mama aku semalam berpuluh kali jugaklah..Please tutup dan kunci pintu 24 jam.Tak kisahlah siang ka malam ka..Kunci ja.Kalau ada orang tak kenai mai pun jangan sesekali bukak pintu.Takut zaman la.Depa bukan kira apa dah.Janji depa dapat habuan.Terasa pulak kat hati ni nak pasang cctv kat umah mama aku tu..direct ke hanset aku terus..


9 comments:

  1. Replies
    1. tau tak pa..Kami yg duk kat Kl ni pun seriau ja qasa.Bimbang

      Delete
  2. Memang takut sekarang nie..rasa tak selamat walau kat rumah sendiri kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan..Dulu kalau duk kg happening ja..sekarang duk kg pun hati takut2..

      Delete
  3. ish..takut juga membacanya..orang zaman la ni, depa bukan kira siang ka, malam ka, berani sungguh. kalau kita tibai depa, silap-silap kita yang ke dalam..ish..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betoi tu.kalau depa rompak la ni..nyawa kita pun boleh melayang..

      Delete
  4. orang tak pa lagi kak..tempat saya nih dah heboh tentang orang minyak cari anak dara pulak..kemain setiap malam dah ada rondaan..seram n takut kami adik beradik..maklumla.semua perempuan kan..apa-apa pun datang nak jemput join segmen dari Mira.. :) https://eira-shamiera.blogspot.my/2016/05/segmen-bersama-amirah-azman-dan-sponsor.html

    ReplyDelete
  5. Memg kena brjaga2, lya memg sentiasa lock pintu

    ReplyDelete
  6. bahaya la sekarang ni memang kena berhati2

    ReplyDelete