17 May 2016

Rumah Sebelum Dan Selepas

Rumah Sebelum Dan Selepas| Berbeza benar cara lelaki dan perempuan jaga rumah.Semalam sebelum p kerja.Aku dah siap-siap kemas umah dan mop lantai.Suami aku pulak cuti.Aku siap pesan suruh dia masak lagi.Aku dengan suami aku memang berbeza sikap dan perangai.Aku tak suka semak dan lantai yang berdanoq(kotoq).Kalau aku tak pakai spek tak pe lah..Tapi kalau aku pakai spek..Nampak ja ada kesan kai atas mozek..Mulalah..membebel dan sibuk nak mengemop.Suami aku pun heran dengan aku.Kalau boleh 24 jam nak mop lantai..Pasai tu la lantai umah aku sentiasa meqelip qelap.hahaha(perasan kan)

Semalam lepas balik kerja..Terkejut beruk aku wei..Lantai penuh dengan kesan-kesan hitam..siap ada kulit bawang lagi.Atas meja pulak penuh dengan nasik yang tumpah..Dalam singki pulak berminyak.Ingatkan suami aku tu bertungkus lumus memasak la..Rupanya dia masak nasik ja..Lauk tak masak pun..Tapi mood aku baik sikit..aku bebel sikit ja.

dari pukul 6.45 petang sampai 8malam aku masak,mengemas dan mengemop lantai...Settle.Siap bagi kucing-kucing makan kemudian layan drama korea dan china.Aku memang diajar dari kecik lepas je masak kena mop lantai..maklumlah mesti la ada kesan percikkan minyak ke...sambai tumpah ke..Tambah-tambah umah aku ada kucing..Mau tak banyak kesan tapak kaki depa.

Betul kata orang..Kudrat wanita lebih kuat daripada lelaki..Siang p kerja..stress kat tempat kerja..Balik umah pulak nak kena kemas dan masak untuk keluarga pulak..Pukul 10 lebih memang aku tiduq ja la..sampai ke pagi...Penat seorang wanita harus dihargai seorang lelaki bernama suami tau..Kalau tak ada wanita yang bernama isteri ni..Aku rasa kapal tongkang pecah kot hidup korang..

2 comments:

  1. oh bagus tu, saya malas nak mengemop heheh..pesen lagu tu takleh tengok lanati kotor suami saya,sikit2 nak mop

    ReplyDelete
  2. Ya btl tu fida, bukan jak fida.lya sndiri pun kluar umah walau skjp tgl husbnd d umah, umah suda serupa tongkang pecah huhu sbr jakla

    ReplyDelete