11 April 2016

Rayani Air Indah Khabar Daripada Rupa!

Aku baru berangan-angan nak tempah tiket kapal terbang daripada Rayani Air.Plan dah lama..Ingat bulan October ni dapatlah merasa naik kapal terbang baru jenama Malaysia.Pertama kali baca review daripada blog Emas Putih terus terpikat..Iyerlah dah la murah..cantik pulak tu ..pramugari pulak bertudung..

Malangnya,indah daripada rupa.Pelbagai masalah yang dihadapi oleh penumpang-penumpang Rayani air.Dan sekarang ni pihak Kementerian Pengangkutan Awam,Darat dan Laut telah hentikan operasi Rayani Air selama dua bulan.


Kesian para penumpang yang telah beli tiket.Dan lebih tragis lagi pihak Rayani air masih diamkan diri.Aku tengok dalam webnya masih menawarkan lagi jadual penerbangan tanpa sebarang notis bahawa rayani air dihentikan buat sementara waktu.Semua kaunter perkhidmatan jugak ditutup.Mana pembeli tiket nak dapatkan balik duit diaorang kalau macam ni.

Mujur aku tak terbeli awal.mujur juga adik aku ingatkan.better naik Air Asia..Sebab dah sah-sah Air Asia lebih berpengalaman.So lepas ni kalau pun Rayani Air beroperasi balik mungkin tak ada orang yang akan naik kan..Kesian krew Rayani Air..tak pasal-pasal dah tak ada kerja..Bagi aku Rayani Air masih belum bersedia sepenuhnya untuk beroperasi.

So selepas ni sesiapa yang nak buat bisnes ."WAJIB" ready daripada segala espek..kalau tidak jadi macam ni la..Sekerat jalan dan merugikan semua pihak..Nama kita juga yang busuk kan.

Psttt..dengar khabar..Air Asia ada buat promosi..jom kita click-click tengok..Mana tau..ada tempat yang murah untuk dilawati

8 comments:

  1. bila dia tawarkan khidmat ISLAMIK,secara tak langsung bila ada onar ke apa,dah buruk nama Islam,padahal......
    mungkin kalau RA nak teruskan juga operasi,bila dah tamat tempoh utk ubah apa yg patut,pengurusan kena banyakkan belajar,kalau masih teruk juga,tamtkan ja la

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju sgt..kalau lepas ni nak beroperasi balik...better kena betul2 bersedia..kalau tidak..lebih baik tutup saja..

      Delete
  2. Lya pun baru brcdg nak try naik kapal2 ni tup tup mcm2 hal yg kurang sdp d dgr

    ReplyDelete
  3. lecturer husna crita hari tu dya nampak banner Rayani Air kat salah satu acara kebajikan dekat temple mana tah.. dok risau rayani air ni nama jaa servis berlandaskan islamik tp duit kita habis masuk temple diorg.. huhuhu..

    ReplyDelete
  4. brthan kejap jaa, naya yg byr tiket tu.

    ReplyDelete
  5. Smlm ade tgk berita pasal rayani air ni

    ReplyDelete
  6. sayang betul bila dah jadi macam ni..

    ReplyDelete
  7. kwan timm pun kna suspended sbb terbeli..mna boleh cmni kn..kna refund blik duit..

    ReplyDelete