4 April 2016

Bimbibab Korea Versi Vietnam

Actually,dah lama aku nak sangat makan makanan Korean..Tak kisahlah apa pun asalkan makanan Korea..
Hari tu pergi Midvalley...tak dapat makan gara-gara suami aku angau nak ambik gambar dengan Apek..Suami yang angau..bini terlepas peluang nak makan..hukhukhuk..sedih..Bila ajak masuk kedai makan Korea..dia takut mahal la..tak halal la..walhal ada saja orang bertudung yang makan situ...

Semalam dapat jugak aku makan #bimbibab..Suami aku la semlam..Lepas tengok wayang..terus ajak g makan dekat food junction..Disebakan keinginan aku..Suami aku paksa juga aku makan makan korea.Aku pun order..Rupanya..bila dah siap tak sama pun macam korea masak..


Nilah rupa Bimbibab aku..Tak sama pun macam HaHa masak dalam running man tu..Macam yang HaHa masak..bukan telur goreng..yang aku makan semalam..dia p goreng dan letak atas makanan aku tu..nasik pun ada kerak-kerak..Bukan pakai beras korea..maybe pakai beras biasa..Tukang masak pulak..macam vietnam..sebab cara dia cakap..yang pasti bukan orang Korea..

Cara hiasan pun lari 100%..Aku ingatkan nak la dapat rupa sebijik macam dalam TV tu..tapi hampeh...langsung tidak..

Finally,

Makan tak habis pun..nampak tak kerak nasik tu...Tu mujur aku tak ambik kimchi...aku gantikan dengan sup...kalau tak memangtak makan langsung dah..Suami aku siap perli-perli aku lagi..kata nak makan makanan korea...Makan la sampai habis..Uissshhh...Memang tak habis..tak ada selera langsung..Tak masuk perut pun..better aku makan nasik kandaq..hahaha

7 comments:

  1. sedap ke rasanya..kita tekak melayu tak berani nak rasa yg luar2 hehe

    ReplyDelete
  2. haha! xkena selera tu kot..huhu..

    ReplyDelete
  3. hehe.. kdg² kita nih teringin sebab nak rasa je.. dah dpt rasa mknnya x bnyak mana pon..

    salam kenal! husna ahli blogger utara jgk..;)

    ReplyDelete
  4. adeh.. bibimbap vetnam.. rare ni ehehe..

    ReplyDelete
  5. lain sangat mesti rasa pun lain ni

    ReplyDelete
  6. Lya klau mknan korea memg x blh masuk..tah knp

    ReplyDelete