26 February 2016

Review-Bukan Susah Nak Mulakan Hidup Asing Daripada Keluarga

Review-Bukan Susah Nak Mulakan Hidup Asing Daripada Keluarga | Aku pernah hidup jauh daripada keluarga aku.Permulaan hidup aku di ibukota yang penuh mencabar ni bermula dengan menumpang berteduh di rumah ibu saudaraku.Memang orang akan kata,dah jimat kan duduk dengan ibu saudara sendiri.Tapi tahukah korang bagi aku ianya amat perit.Dikongkong tak boleh keluar kemana selepas kerja,kadang-kadang makan pun tak menentu..Aku asyik menangis saja bila mama aku telefon.Tak ada hidup remaja.

Dengan izin mama dan abah,akhirnya dengan gaji pertama aku keluar dan mencari rumah atau bilik sewa.Tapi waktu tu susah juga nak cari bilik..Mana ada laman web yang wujud untuk cari bilik sewa.Kenalah aku cari dengan motor buruk aku.Satu Selayang aku cari..Akhirnya atas budi bicara tuan rumah tersebut.Dia bagi aku duduk tanpa deposit..Tapi bulanan aku agak tinggi..Mana aku nak cari teman serumah..Susah sikit kan..

Kini segalanya mudah..Hanya dihujung jari korang saja.Hanya klik Hidup.my..apa yang korang nak ada di situ..Nak cari bilik untuk disewa | nak cari rakan serumah atau nak buat iklan pun boleh..Tapi iklan haruslah mengenai  bilik untuk disewa dan mencari housemate..Daftarnya pun percuma tau..Hidup.my ni mula beroperasi pada Oktober 2015..Masih baru tapi dah ramai yang menggunakan khidmatnya..


Bagi korang yang nak cari rakan sebilik atau nak sewakan bilik..Bolehlah cuba guna web ni..Sebab apa aku sarankan begini..Sebab ianya adalah PERCUMA..siapa yang tak nak kan buat iklan percuma saja..
Cuma perlu daftar saja..dan ikut langkah-langkah dibawah ini..Mudah kan...


Jadi jangan lupa melawat ke web ni yer..Hidup.my 

1 comment:

  1. Lya pun memula hidup d bndr menumpg je kat umah kkak lya..tpi mna thn kn
    Cari umah sewa share ngn kwn2

    ReplyDelete