22 February 2016

Patut Kah Kita Gembira Dengan Dividen KWSP

Patut Kah Kita Gembira Dengan Dividen KWSP | Itulah persoalan yang bermain diminda aku sejak semalam.Aku nak bergembira ke atau tak ada perasan langsung.Semalam pihak KWSP telah umumkan setiap pencarum mendapat dividen sebanyak 6.40 %.Tengok pada angka memang mengembirakan tapi sampai bila..Sempat tak aku nak menikmati kadar dividen tersebut.Aku tak pasti.Ajal maut semua di tangan Allah.

Jika aku mampu bersuara kepada PM..Aku nak sangat bersuara..Bukan aku nak bersuara perihal negara..tapi perihal hati dan masa depan keluarga.aku nak sangat PM bagi kelonggaran kepada ahli-ahli kwsp.5 tahun sekali ke..pun aku tak kisah..dapat keluarkan akuan kedua..Ini pun sebab kami nak juga guna duit hasil titik peluh kami.Macam aku sendiri..nak beli rumah..tapi nak kena keluarkan duit sendiri dulu walhal dalam akaun kwsp dah boleh untuk rumah sebiji.

Aku tahu kita boleh keluarkan wang jika mahu beli rumah..tapi banyak sangat prosedur yang terpaksa dilakukan..Kalau boleh biarlah sekali je bagi kelonggaran.Sayang rasa tengok duit kwsp yang tak terusik tu..nak usik pun masa umur 50 tahun..Aduhai...lambat lagi..masa tu aku tak tahu aku masih bernyawa atau belum..Sempat kah aku merasa..

Jangan marah na..Aku cuma keluarkan pendapat aku sebagai pencarum..


4 comments:

  1. Betul kan patut ke gembira. Zumal dah berhenti kerja tapi duit yang dalam kwsp tu berzaman lagi nak dapat. Entah sempat entah tidak...

    ReplyDelete
  2. tapi siapa la kite ni fida nak bersuara ngan PM .. dear jemput join GA i

    http://masitaeyta.blogspot.my/2016/02/first-mini-giveaway-masitaeyta-mencari.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap adalah pihak PM yang baca...Thanks jemput Fida..ok Fida join

      Delete