22 February 2016

Bukan Rezeki Aku

Bukan Rezeki Aku | Aku akur penantian aku setiap bulan tidak ada berita gembiranya.Setiap bulan sejak Mei 2013..Bila nak sampai saja hujung bulan..Hati aku berdebar.Kadang bila lambatnya datang..Aku akan mula rasa panik..Adakah ada  ....atau tiada...Sejak awal bulan Jan tahun ni..Aku dah amalkan makan pil herba..Begitu jugak suami aku..Aku beli pil herba ni pun sebab atas cadangan suami aku jugak..Dia baca testimoni...ramai jugak yang sudah berjaya..

Bak kata pepatah..."Kita Hanya Merancang..Tapi Allah Yang Tentukan"..Macam bulan ni..Period aku agak lewat..So aku mengambil pendekatan..Nak diamkan dulu.Jangan gopoh gapah sangat nak cek..Semalam tanpa aku sedari..Akhirnya..penantian aku berakhir..Agak kecewa jugak aku semalam..Nak nangis pun ada jugak..Masa suami aku balik kerja..Aku tak berani bagitahu lagi..Tapi lepas dia dah selesai mandi dan makan malam..Baru aku bersuara. " Abang..tak ada...Dah mai dah " Ternampak wajah kehampaan pada suami aku..Tapi dia sembunyikan kehampaan dia dengan menukar topik..Tetiba dia cerita pasal Viral Ustaz Kasim..

Mungkin allah telah sediakan perancangan yang lebih baik untuk kami suami isteri..Walaupun hari-hari aku mengadap Lara Alana..Geram memang geram..Dah ada macam-macam idea untuk anak kami nanti.Tapi aku reda dan pasrah..Mungkin kami suami isteri sebenarnya masih belum bersedia untuk ada zuriat sendiri..Walaupun pada hakikatnya...asyik nak dukung anak orang ja.Aku dan suami tak pernah merancang..Tapi nak buat macam mana lagi kan..Dah tertulis belum rezeki..

Au harap sangat..Mak ayah yang ada anak dekat luar sana..Tolonglah jaga anak korang sebaik mungkin..sebab susah rezeki tu nak datang..Bila dah ada..hargailah ia..

2 comments:

  1. Morning..selamat pagi...
    Tak apa...setiap yg terjadi adalah sebaik² perancangan Allah..
    nieyl sendiri pun masih lagi berusaha ke arah itu...
    InsyaÁllah suatu hari hari nanti..Allah akan makbulkan doa dan hajat kita..
    berusaha dan redha :)

    ReplyDelete
  2. Bykkn besbr ya fida..lya pun mcm tu juga brusaha jgn putus asa, tawakal insyallah pasti da rezki buat kita

    ReplyDelete