31 December 2015

Pasar Malam Terpanjang

Assalamualaikum dan selamat pagi.

Ceria hidup aku pagi sebabnya..hari ni hari last untuk tahun 2015.Esok dah masuk tahun baru.Laki aku pun ada rancang nak p holiday..tapi bukan minggu ni..maybe next week kot.Arah tuju belum dikenal pasti...Ada banyak tempat dalam kepala hotak aku ni..Tapi kena ikut bajet la..Disebabkan nak pakai duit laki aku..so terpaksa pilih tempat yang dekat-dekat je dulu..nanti bulan 5 baru fikir jauh sikit..hohoho

Semalam kali pertama aku jejakkan kaki dekat satu pasar malam yang agak terkenal di kalangan penduduk Cheras..iaitu "Pasar Malam Taman Connaught "..Hampir 99% pengunjung yang datang pasar malam tu adalah orang cina..Memang syok tengok makanan dan minuman diaorang tapi aku tak beli pun..sebabnya takut tak halal..Tapi korang jangan risau..still ada lagi benda yang korang boleh beli dekat situ..Contohnya..baju,,cover hanset,Monopd..usb..kasut..kunci..pokok bunga..macam-macam lagilah..Boleh rambang mata tau..



Laki aku niat dia nak beli mesin cukur kepala..katanya nak botak lagi..Aduhai ..suka betul botak sekarang ni dia..Tapi okey gak..rambut dia banyak dah uban...tak nampak macho la pulak..Lain nak cari..lain yang dia beli...Kebetulan lalu dekat uncle jual kasut ni..terus singgah beli kasut baru kat dia..macam biasa la..dia suka betul pakai kasut crock dia..Before beli dia suruh aku try pakai dulu..kalau aku rasa selesa..baru dia beli..Murah je wei..sepasang RM 15.00 je..


Panjang gile pasar malam ni..Memang terbaiklah..Sampai lenguh kaki aku nak berjalan..Last sekali singgah dekat kedai buat kunci..Kunci kereta dah patah pun..so buat la siap-siap..Pun murah gak..Hanya RM 15.00 lagi..Uncle buat kunci ni..macam tau-tau ja aku snap gambar dia..hahaha..

So korang yang duduk area Cheras ni..Haruslah singgah pasar malam ni..Biarpun rata-ratanya adalah orang cina tapi yang penting kita kena berani mencuba..Baju aku pun semalam bau tauhu busuk dah..Lalu ja pun dah lekat bau dia..hahaha

Okeylah..nanti aku story lagi.Nak buat kerja sat dulu..


Sayonara

6 comments:

  1. singgah pagi..
    kalau nieyl panjang² nie adoi..fikir berkali² nak pegi..

    ReplyDelete
  2. rumah dekat jugak ngan area cheras tp x pernah ke taman Connaught tu hehehe :p

    ReplyDelete
  3. Mcm pernh pegi la psr ni,dulu ikut kwn yg tgl kat tmn segar cheras tu...pjg gila ni psr mlm

    ReplyDelete
  4. aida x pernah gi.
    pernah sekali lalu, dgn kakak.
    memang nampak ramai cina.
    tak jadila stop.

    ReplyDelete